Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Robert Pogačar
Robert Pogačar
23.05.2015 12:16:11
Deli članek:

Za prestiž in ponos

Reuters

Vozniki formule ta konec tedna spet gostujejo na ulicah Monte Carla. Gre še vedno za edino dirko, ki poteka po središču mesta, že dolgo pa velja za eno najprestižnejših avtomobilskih dirk, pri kateri je v svetu formule ena prisotnega tudi največ glamurja.

Velika nagrada Monaka je starejša od svetovnega prvenstva formule ena. Prvo dirko je že leta 1929 organiziral Antony Noghes ob pomoči takratnega princa Monaka, Louisa II., in kluba Automobile Club de Monaco, dobil pa jo je William Grover-Williams z Bugattijem.

Omenjeni klub dirko vsako leto organizira še danes, ob tem pa vodi tudi reli Monte Carla in pokal Monaka v kartingu. V programu formule ena je bila dirka že v premierni sezoni 1950, ko je slavil tudi prvi svetovni prvak v tej najprestižnejši kategoriji dirkanja, Argentinec Juan Manuel Fangio z Alfo Romeo. Od leta 1955 je dirka del železnega repertoarja koledarja formule ena. Poteka po ozkih ulicah Monaka in je zaradi mnogih vzponov in spustov ter ozkih zavojev ena najzahtevnejših dirk v formuli ena. Doslej sta dva dirkača po trčenju zletela v pristanišče, najbolj znan je bil Alberto Ascarileta leta 1955. Prav zaradi tega za konec tedna, ko dirka poteka, zaposlijo potapljače, ki so v pristanišču pripravljeni na reševanje dirkačev iz morja.

SENNA REKORDER PO ZMAGAH
Brazilec Ayrton Senna je v Monaku najuspešnejši dirkač s šestimi zmagami, od tega petimi zaporednimi med letoma 1989 in 1993, kar mu je prineslo naziv "master of Monaco" (gospodar Monaka). Toda kljub temu je Graham Hill, ki je v šestdesetih letih zmagal petkrat, tisti, ki se ga še vedno drži naziv "king of Monaco" (kralj Monaka). Petkrat je zmagal tudi Michael Schumacher.

Reuters

Priprava steze traja šest tednov, odstranitev po dirki pa tri tedne. Kljub več manjšim spremembam na stezi skozi leta dirka še vedno predstavlja največji test dirkaških sposobnosti v formuli ena. Če ne bi imela takšne tradicije, bi jo zaradi varnosti zagotovo že črtali s koledarja. Tudi prehitevanj je bistveno manj kot na dirkališčnih dirkah, saj so ta zaradi ozkih ulic zelo otežena. Nekateri celo menijo, da tekmovalni vidik ni toliko v ospredju kot kje drugje, vsekakor pa vsi tudi tam želijo doseči največ, kar lahko. Brazilec Nelson Piquet, ki mu na tej progi ni uspelo zmagati, je dirkanje v Monaku rad primerjal z vožnjo kolesa po dnevni sobi, a dodal, da je zmaga tu vredna več od zmage kjerkoli drugje.

Dirka je trenutno edina, ki poteka po mestnem središču, zato se v več pogledih razlikuje od drugih dirk. Prosti trening je namesto v petek na sporedu že v četrtek. To omogoča, da so v petek ceste spet odprte za promet. Do leta 1990 se je dirka začenjala ob 15. uri po lokalnem času, uro kasneje kot druge evropske dirke, zdaj pa se zaradi televizijskega prenosa začenja uro prej. Po dirki ni običajnega mesta za podelitev pokalov po dirki, ampak ta poteka na kraljevi tribuni. Znanih osebnosti, predvsem iz sveta filma in glasbe, na monaški dirki vedno kar mrgoli, letos pa bo zaradi prekrivanja s filmskim festivalom v Cannesu to še bolj izrazito.

MERCEDES SPET V OSPREDJU
Na zadnjih dveh dirkah v Monaku je zmagal voznik Mercedesa Nico Rosberg, medtem ko je njegov moštveni kolega in aktualni svetovni prvak Lewis Hamilton blestel na treningih. Britanec je edinkrat na ulicah Monte Carla slavil pred sedmimi leti, takrat za volanom McLaren Mercedesa. Svoje načrte ima seveda tudi Ferrari s Sebastianom Vettlom na čelu, zmagovalcem leta 2011. Za mnoge najprestižnejža znamka je doslej na tej dirki slavila devetkrat, a zadnjič s Schumacherjem že leta 2001.

Sebastian Vettel in Kimi Räikkönen sta na prvih dveh prostih treningih za Mercedesom kar precej zaostajala. Po Vettlovem mnenju pa bo zaradi dežja treba počakati do sobote, da bomo videli realno sliko moči: "Menim, da smo zelo blizu Mercedesa, tu smo vsi tesneje skupaj. Škoda, da nismo bolje preizkusili supermehkih pnevmatik, a v zadnjih minutah se ni izplačalo zapeljati na stezo, saj nimamo neomejene količine pnevmatik."

Tudi Kimi je po treningu dejal, da je zadovoljen z dirkalnikom, vendar pa imajo še nekaj težav s pnevmatikami: "Težko jih ogrejemo, predvsem prednje. Rad bi videl, kako delujejo supermehke pnevmatike, a zaradi dežja to še ni bilo mogoče. Pogoji so za vse enaki, upam pa, da bo v soboto boljše vreme. Čaka nas še kar nekaj dela, da pripravimo pnevmatike za kvalifikacije in dirko."

Dejstvo je, da bo šlo v Monaku na nož že na današnjem uradnem treningu. Kdor bo osvojil najboljši startni položaj, bo imel veliko več možnosti za zmago, kar kaže tudi zgodovina monaških dirk.