No, če je stara znanka slovenske reprezentance in kakšnega slovenskega kluba prestolnica te države Astana, pa je povsem drugače s povsem drugačnim mestom, ki je z imenom Alma Ata za glavno mesto Kazahstana veljal v sovjetskih časih. Ravno v teh dneh so se angleški mediji na veliko razpisali o absurdu, ki ob gostovanju v Alamtyju namesto Astani čaka Chelsea v konferenčni ligi. No, nekaj točno takega pa je zaradi prenavljanja stadiona, na katerem je igrala v marcu lanskega leta na začetku tako zelo uspešnih kvalifikacij, doletelo tudi Slovenijo. Kot da ni dovolj daleč Astana, je bivša Alma ata z zahoda ali s severa vsaj še poldrugo uro letenja dlje.
Potem pa so tu še tisti drugi elementi, ki specifično zadevajo slovensko odpravo. Pot iz Osla v Kazahstan bi bila sicer neprimerno krajša kot iz Londona in zaradi okrogle oblike našega planeta celo krajša kot iz Ljubljane, vendar pa so zaradi znanih okoliščin za potovanje zaprti zračni prostori Rusije, Belorusije in Ukrajine, zaradi česar se je z Norveške treba vrniti daleč na jug, preden greš lahko še dlje na vzhod. S čimer je peturno potovanje postalo skorajda deseturno, zahtevalo pa je obsežne vnaprejšnje priprave in iskanje čim boljših, bolj udobnih rešitev v tem skrajno neudobnem in neugodnem položaju.
A le če bo razplet kot v prestolnicah
Potovanje je celo tako dolgo, da bi za let v enem kosu in v primernem udobju zahtevalo iskanje tistih največjih čezoceanskih letal iz najbolj elitnih zasebnih flot - kar pa bi bilo tako zelo neekonomično, da bi neizbežno visoke stroške dvignilo iz okvirjev vsaj približne sprejemljivosti. Veliko izkušenj s prejšnjim potovanjem v Kazahstan, posluha in znanja tako Nogometne zeve Slovenije kot njenega potovalnega partnerja, agencije Kompas, je bilo potrebnih za iskanje najboljše rešitve v danih okoliščinah. In še več za popoln uspeh pri tem iskanju, ki je prišel ravno iz - Anglije.
Zasebna luksuzna letalska družba 2 Excel Aviation je na Otoku znana tudi po tem, da gre za edino tovrstno britansko podjetje v popolni lasti - zaposlenih. Predvsem pa je s svojimi letali Boeing 737 z 62 sedeži poslovnega razmera znano kot ena najljubših izbir športnih ekip na posebej zahtevnih potovanjih. Ta zelo posebna jeklena ptica mora na poti enkrat sicer dotočiti gorivo, vendar pa nato lahko v res popolnem udobju nadaljuje pot vse tja do meje med Kazahstanonm in Kitajsko. No, skoraj. Almaty je pod gorato, povsem neprehodno mejo s Kirgizijo od najbližjega in povsem lahko dostopnega kitajskega mesta oddaljen 300 kilometrov, od meje še nekoliko manj. Za razmere neskončnih azijskih step prava malenkost. In tudi malenkost v primerjavi s slovensko potjo v mesto, ki pa ima v primerjavi z Astano dušo in vse ostalo, kar metropola pač mora imeti. A bo dober vtis seveda pustilo le v primeru, če bosta predstava in rezultat taka, kot sta bila v prestolnici lanskega marca in nato dvakrat tudi v glavnem slovenskem mestu.