Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
Jurij Završnik
Jurij Završnik
03.06.2014 16:00:00
Deli članek:

V prihodnje tri slalomske vožnje?

Reuters

Ta teden poteka v Barceloni kongres mednarodne smučarske zveze, ki je zaradi Planice in kandidature za svetovno prvenstvo v nordijskih disciplinah zelo pomemben tudi za Slovenijo. Razpravljajo pa tudi o drugih stvareh, ki so pomembne za zimske športe, med drugim tudi o tem, kako bi slalom naredili bolj atraktiven za televizijo. Ideja je, da bi smučarji in smučarke vozili v kvalifikacijah, polfinalu in finalu, testno tekmo pa naj bi izpeljali že v novi sezoni.

Veliko športov se bori za prisotnost na televiziji in v medijih, televizijske postaje pa želijo gledalcem ponuditi čim atraktivnejše športne prenose. Predvsem zaradi slednjega so na mednarodni smučarski zvezi že večkrat razpravljali o spremembi formata tekmovanja. In eden od predlogov je bil tudi slalom v treh tekih. Najprej bi bile na vrsti kvalifikacije, iz katerih bi se v polfinale uvrstilo 30 najboljših tekmovalcev. V drugem teku naj bi se število tekmovalcev spet razpolovilo, 15 naj bi jih potem tekmovalo v finalu. Strokovnjaki, ki so predlagali to različico, pojasnjujejo, da bi se polfinale in finale izvedla v času zdajšnje prve in druge vožnje, kvalifikacije pa že prej. Televizija bi seveda prenašala samo polfinale in finale (ali pa samo finale, odvisno od televizije).

Glede novega formata je bilo postavljenih tudi veliko vprašanj, med drugim tudi to, ali naj bi v polfinalu in potem finalu vozili v obrnjenem vrstnem redu (tako kot zdaj). Poleg tega naj bi bili iz tega pravila izvzeti klasični slalomi v Wengnu, Kitzbühlu in Schladmingu. Predlagatelji predloga želijo, da bi bila testna tekma že v novi sezoni na novembrskem slalomu v finskem Leviju.

Med tistimi, ki so razpravljali o spremembah in novih oblikah tekme, je bil tudi Tone Vogrinec, ki je pred leti že predlagal nov model slalomske in veleslalomske tekme. »Predlog, ki je opisan, smo na odboru zaenkrat zavrnili, ker ni dovolj natančno izdelan. Na mednarodni zvezi počasi prihajajo do tistega, o čemer sem jaz govoril že pred desetimi leti. Povedal sem jim, da slalom ali veleslalom po številki 30 za gledalce nista zanimiva, zato je treba format tekmovanja spremeniti. Verjetno bom spet poslal v obravnavo predlog, ki sem ga spisal pred leti. Čez poletje ga bom malce popravil in prilagodil, potem pa bomo videli. Dejstvo pa je, da je treba nekaj spremeniti,« je povedal Vogrinec. Slednji je že desetletje nazaj predlagal, da se v slalomu in veleslalomu najprej izvedejo kvalifikacije, iz katerih bi se na glavno tekmo uvrstilo 32 najboljših. Potem bi se med seboj pomerila 1. in 32., 2. in 31. itd., na progo bi se tako podalo 16 parov. Sledil bi ponoven boj osmih parov, v finale pa bi se uvrstilo najboljših osem in še štirje srečni poraženci (po času). Potem bi bila na vrsti finalna vožnja. Za končni rezultat bi veljal seštevek treh najboljših časov tekmovalca.

 

Smučanje bi izgubilo

Na predlog s tremi slalomski vožnjami se je odzval tudi nekdanji avstrijski slalomist Kilian Albrecht, ki ni bil naklonjen predlagani formuli. »Cilj, ki ga želijo predlagatelji doseči, se bo povsem izgubil, ko bo televizija prenašala samo finalno vožnjo, in alpsko smučanje bo na televiziji izgubilo dragoceni čas prenosa. Jaz bi se raje lotil nekaterih drugih disciplin, in ne slaloma. V svetovnem pokalu se tekmuje v disciplini, ki ne zanima nikogar in ki je na sporedu samo zaradi političnih interesov nekoga. Nikogar ne zanima niti veleslalom s končnim časom minute in pol. V veleslalomu bi se morali vrniti na stare smuči, s katerimi bi smučarji lahko vozili povsem blizu vratc. Tako bi tudi tekmovalci z višjimi startnimi številkami imeli možnost prebiti se med najboljše, ne pa da je na vsakih deset tekmovalcev smučar počasnejši za sekundo. Zdaj po številki 50 nihče nima možnosti za uvrstitev med prvih trideset. Zadnji sem, ki bi bil proti novostim, toda moje mnenje je, da bi morali o spremembah dobro premisliti in jih ne uvajati na silo. Upam, da se bodo funkcionarji na koncu odločili pravilno in v dobro alpskega smučanja,« je razložil Albrecht.

 

Vse močnejši Stöckli

Švicarski proizvajalec smuči Stöckli bo v novo sezono startal še močnejši kot v preteklih letih. Na Stöcklijevih smučeh se bo po belih strminah spuščalo 13 deklet in 8 fantov. Stöcklijeva zastavonoša bo seveda dvakratna olimpijska zmagovalka Tina Maze, pridružila pa se ji je tudi nekdanja olimpijska prvakinja Nemka Viktoria Rebensburg. V podjetju pa so naredili pomembno potezo, ko so na svoje smuči zvabili Američana Tima Jitloffa. »Za sezono 2013/14 smo na naše smuči privabili več vrhunskih smučarjev in smučark,« so sporočili iz švicarskega družinskega podjetja.

Najbolj znana nova pridobitev je seveda 24-letna Rebensburgova, ki je na OI v Vancouvru osvojila veleslalomsko zlato, na OI v Sočiju pa se je morala zadovoljiti z bronom. Viktoria je v sezonah 2010/11 in 2011/12 osvojila tudi mali kristalni veleslalomski globus. Od znanih smučark bo na Stöckliju vozila še Španka Carolina Ruiz Castillo, ki ima pod kapo eno zmago v svetovnem pokalu (februarja 2013 je zmagala na smuku v Meribelu).

Švicarski prodajalci smuči pa se bodo potrudili, da v svojo ekipo zvabijo še kakšno švicarsko smučarko, saj sta se po pretekli sezoni upokojili njihovi tekmovalki Martina Schild in Fränzi Aufdenblatten. Z Jitloffom so pri Stöckliju okrepili tudi moško ekipo, saj je Američan drugi veleslalomist za Tedom Ligetyjem v ekipi ZDA. Švicarji še vedno računajo tudi na slovenskega smukača Andreja Šporna. »Veseli smo, da smo okrepili našo ekipo, in vsi so res prisrčno pozdravljeni v naši družbi,« je dejal športni direktor Stöcklija Dani Züger, zadovoljen pa je bil tudi direktor marketinga Adrian Albrecht: »Imeli bomo zelo močno ekipo. Posebej Viktoria Rebensburg in Tim Jitloff nam bosta pomagala, da se bomo okrepili tudi na nemškem in ameriškem trgu.«

Od Slovencev bodo v novi sezoni na Stöcklijevih smučeh vozili Tina Maze, Maruša Ferk, Andrej Šporn, Boštjan Kline, Rok Perko in Martin Čater.