V ponedeljek zvečer so v avditoriju Ennia Morriconeja v Rimu z dvomesečno zamudo vendarle predstavili traso Gira 2025. Že nekaj časa je sicer jasno, da bo Grande Partenza, veliki odhod, gostila Albanija. Giro se je v preteklosti med drugim začel v Izraelu, na Madžarskem in Nizozemskem, pa v Belfastu in Atenah, zdaj bodo prve tri etape v Albaniji, za kar so Albanci bojda plačali sedem milijonov evrov.
IZ ALBANIJE PREK SLOVENIJE MIMO DOLOMITOV DO RIMA
Čeprav boste v ekipah svetovne serije zaman iskali albanske kolesarje, bo ta balkanska država v treh majskih dnevih vseeno epicenter kolesarskega sveta. Podobno kot lani ne bo prav veliko časa za ogrevanje motorjev. Za začetek karavano čaka razgibana trasa med Dračem in Tirano. Drugi dan sledi kratek, 13,7 kilometra dolg kronometer po ulicah Tirane, že tretja etapa pa prinaša skoraj 3000 višinskih metrov in prvi resen klanec. Ob naštetem vse kaže na to, da bo že albanska trilogija v boju za rožnato majico ločila zrnje od plev.
Po selitvi na Apeninski polotok sledi dan premora, potem pa počasi po škornju navzgor. Vzponi, sprinti, kronometri, Slovenija in bele ceste ... so koktejl imenovan Giro 2025 opisali na uradni spletni strani dirke.
V deveti etapi se bodo zapodili na makadamske ceste, ki jih poznamo s fotogenične klasike Strade Bianche. Skupaj naj bi se jih v zadnjih 70 kilometrih nabralo za 30 kilometrov, kar je obet za pester zaključek dneva. Deseta etapa prinaša 28 kilometrov dolgi kronometer s ciljem v Pisi, v 14. etapi pa bo rožnata karavana kot že rečeno obiskala Slovenijo. Cilj etape bo v Novi Gorici na Trgu Evrope, kjer se gradi center Evropske prestolnice kulture.
"Slovenski etapi" sledi nedeljska poslastica z Monte Grappo, kjer je lani šov številnim slovenskim navijačem pripravil Pogačar. To bo začetek konca, tisto najboljše oziroma najtežje pa kot ponavadi prihaja v zadnjem tednu. Organizator je maksimalnih pet zvezdic tokrat namenil trem etapam, vse pa na vrsto pridejo v zadnjih šestih dnevih. Najprej je tu 16. s ciljem na San Valentinu, odločitev o zmagovalcu dirke pa bo padla v 19. in 20. etapi. Devetnajsta etapa je morda celo najresnejši kandidat za oznako kraljevska, kolesarji bodo namreč morali premagati tri vzpone najvišje kategorije: Tzecore (16 km/7,7 %), Saint-Pantaleon (16,5 km/7,2 %) in Col de Joux (15,1 km/6,9 %). V predzadnji etapi pa se po sedmih letih na dirko vrača Colle delle Finestre, kjer je Chris Froome leta 2018 prikazal eno najboljših voženj 21. stoletja in s solom za anale trasiral pot h končni zmagi. Finestre bo tudi letošnja Cima Coppi, najvišja točka dirke. Brutalen klanec, za nameček pa zadnjih osem kilometrov ni asfaltiranih.
Dolomite bodo tokrat na veliko grozo tradicionalistov bolj kot ne samo povohali, prav za konec pa sledi parada po ulicah Rima in obračun sprinterjev.
ROGLIČ, CARAPAZ, AYUSO …
Še bolj kot trasa ljubitelje kolesarstva bržkone zanimajo imena kolesarjev, ki se bodo podali na odisejado od Tirane do Rima.
Primož Roglič je že potrdil vrnitev na Giro, ki ga je dobil leta 2023 po tisti nepozabni drami na vzponu na Svete Višarje. RedBull-BORA-hansgrohe bo na start prišla z zelo močno ekipo, poleg Rogliča naj bi bila v ekipi tudi lani drugi Daniel Martinez in zmagovalec Gira 2022 Jai Hindley, Rogliča pa bo proti večnemu mestu vlekla tudi idrijska lokomotiva Jan Tratnik.
Če je Tour de France liga prvakov, potem bo Giro glede na udeležbo vnovič spominjal na ligo Europa. Javna skrivnost je, da bo lanskoletni zmagovalec Gira Tadej Pogačar letos poskusil z dvojčkom Tour-Vuelta. V odsotnosti slovenskega asa bo kapetan UAE Team Emiraes bržkone Španec Juan Ayuso. Za 22-letnika bo to zrelostni izpit. Kot pomočnik Tadeja Pogačarja se ni ravno izkazal oziroma se je le stežka sprijaznil z vlogo pomočnika.
Podobno pot kot Pogačar bo ubral tudi Jonas Vingegaard. Vrhunec sezone bo zanj vnovič Tour, kjer si bo želel povrniti francoski prestol, potem pa načrtuje še nastop na Vuelti. Giro bo po drugi strani m0ral še počakati. Tudi Remco Evenepoel je pred časom sporočil, da ga letos ne bo na Giro. Razlog tiči v tisti nesreči na enem izmed decembrskih treningov, zaradi katere je moral zamakniti in prirediti priprave na novo sezono. V odsotnosti Belgijca bo na čelu volčjega tropa španski veteran Mikel Landa.
Na Giro se po pisanju hišnega časopisa La Gazzetta dello Sport vrača tudi Ekvadorec Richard Carapaz. Slednji je leta 2019 izkoristil obračun Vincenza Nibalija in Rogliča ter v slogu tiste fraze, kjer se prepirata dva, tretji dobiček ima, prišel do največjega uspeha v karieri. Kot vedno bo seveda na seznam nastopajočih potrebno počakati vse do 9. maja in samega starta 108. Corsa Rosa. Še 115 dni.
1. ETAPA: petek, 9. maj Drač–Tirana (164 km)
razgibana/težavnost: ***
2. ETAPA: sobota, 10. maj Tirana–Tirana (13,7 km)
posamični kronometer/težavnost: ***
3. ETAPA: nedelja, 11. maj Vlora–Vlora (160 km)
razgibana/težavnost: ***
4. ETAPA: torek, 13. maj Alberobello–Lecce (187 km)
ravninska/težavnost: *
5. ETAPA: sreda, 14. maj Cegile Massapica–Matera (144 km)
ravninska/težavnost: **
6. ETAPA: četrtek, 15. maj Potenza–Neapelj (226 km)
ravninska/težavnost: **