Če je Las Vegas igralniška meka, je bil Max Verstappen ta konec tedna ena najvarnejših možnih stav. Fiks. Ob Mercedesih sicer ni bil v igri za zmago, toda že peto mesto je bilo dovolj, da je potrdil četrti naslov prvaka. Edini preostali tekmec Lando Norris je namreč končal mesto za njim in prednost je dve veliki nagradi pred koncem narasla na nedosegljivih 63 točk. Max IV še naprej vlada formuli ena.
Bil je in bili so manj prepričljivi, manj dominantni kot sezono pred tem, ko je sam dobil neverjetnih 19 od 22 dirk. Tudi v letošnjo sezono so sicer krenili silovito, zdelo se je, da bo to podobna zgodba in da bo to še en juriš proti naslovu prvaka. Toda potem je McLaren našel pravo formulo, dal v prestavo više in v Verstappnovem vzvratnem ogledalu se je pojavil Norris.
Če je imel lani najboljši bolid, popoln stroj, letos temu predvsem v drugi polovici sezone ni bilo več tako. In tu je do izraza prišel njegov dirkaški talent, njegovo dirkaško mojstrstvo. Na vse možne načine, dovoljene in nedovoljene, je omejeval škodo. Max se je sem in tja prelevil v Mad Maxa. Morda je vse skupaj še najbolje povzel najstarejši mož v karavani. »Lahko je ponosen na letošnje leto, saj večji del sezone ni imel najboljšega avtomobila, ni pa imel niti šibkih točk. Ni delal napak, zgrabil je vse točke, ki jih je lahko, včasih pa tudi več. In to zahvaljujoč svoji vožnji. Najboljši primer je dirka v Braziliji, ki jo je dobil izključno s svojim talentom, saj se mi zdi, da sam avto ni bil dovolj dober, da bi bil v tem položaju. Je najboljši voznik te sezone. Moramo mu čestitati, a tudi še naprej iskati njegove šibke točke. Trenutno je sicer videti, da jih nima,« je po poročanju Marce dejal 43-letni Fernando Alonso.
Remek delo v Interlagosu
Medtem, ko je njegov moštveni kolega Sergio Perez v istem avtu beležil uvrstitve okoli desetega mesta ali slabše, se je Verstappen vseskozi smukal okoli zmagovalnega odra. Potem je v deževni Braziliji odpeljal eno najboljših voženj v karieri. Plesal je v dežju in do zmage prišel s 17. startnega mesta. Vožnja, ki je nemudoma pristala na kompilaciji »best of« formule ena v 21. stoletju. Ostalo je bila le še stvar eksekucije.
Izkoristil je že prvo zaključno žogico. »Kakšna sezona! Za nas je bilo veliko težje kot lani, a smo uspeli opraviti delo,« je v vročici sobotne noči dejal novi/stari svetovni prvak. Leto 2024 je bilo leto za vse dvomljivce. »Sezono smo začeli odlično, zelo dominantno, nato pa padli v malo bolj problematično obdobje. Vendar smo kot ekipa ostali močni, bili vztrajni pri nadgradnjah dirkalnika in na koncu dosegli želeni rezultat, na katerega sem zelo ponosen. To je bila res zahtevna sezona, ki ni bila tako enosmerna kot prejšnja in v kateri smo imeli slabše dirke, na katerih nismo bili niti dovolj hitri niti dovolj konkurenčni, zato smo morali taktizirati, omejiti škodo, poskusiti različne ideje, za katere sploh nismo bili prepričani, da so dobre. Še vedno imam raje lansko sezono, čeprav je morda premalo cenjena, ker vlada prepričanje, da smo imeli veliko boljši dirkalnik kot vsi ostali in da je bilo preprosto zmagovati. A ni bilo ravno tako. Me je pa ta sezona naučila veliko lekcij, tako o tem, kako se osebno soočiti s težavami in pritiskom, kot tudi o tem, kako smo to storili kot ekipa. Zato je ta naslov drugačen in poseben,« še pravi 27-letnik ki prihaja iz dirkaške družine.
Očeta Josa Verstappna in tasta Nelsona Piqueta je že zdavnaj presegel, vse manj pa ima tudi tekmecev v analih tega športa. S četrtim naslovom se je na večni lestvici izenačil s Francozom Alainom Prostom in Nemcem Sebastianom Vettlom. Pred njim so zdaj le še Britanec Lewis Hamilton, Nemec Michael Schumacher in Argentinec Juan Manuel Fangio. Hamilton in Schumi imata po sedem naslovov, Fangio pa pet. Verstappen pa ima pred sabo še kar nekaj dobrih, najboljših let.
»Vsekakor nisem pričakoval štirih naslovov prvaka, ko sem vozil svojo prvo dirko pri 17 letih. Takrat sem bil samo vesel, da sem sploh dobil priložnost. Sanjal sem o zmagi ali vsaj stopničkah. Prvih nekaj sezon je bilo težkih, potem pa smo zaživeli, našli smo zmagovalni koncept v ekipi, zadeli v polno z bolidom in zdaj sem tukaj s štirimi naslovi.« Naslednje leto bo imel priložnost storiti to, kar je uspelo le Michaelu Schumacherju – osvojiti pet naslovov prvaka zapored.
Ko se bodo marca zbrali v Avstraliji, bo bržkone znova favorit številka ena. Sezona 2025 sicer prinaša tudi nekaj kadrovskih rošad, med drugim bo Lewis Hamilton po letih v Mercedesu presedlal v rdeči bolid Ferrarija. A o tem potem. Pred nami sta navsezadnje še dve dirki v tej sezoni: VN Katarja in VN Abu Dabija. V ospredju bo predvsem boj za konstruktorski naslov. McLaren 608, Ferrari 584, Red Bull 555 … posamezna ekipa pa lahko maksimalno osvoji 103 točke.