Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
au
au
06.09.2021 11:34:49
Deli članek:

Prvič na svetu!!! Z letalom poletel skozi predor, ob tem posnetku zaledeni kri v žilah! (video)

Samo Vidic/Red Bull Content Pool.

Italijanski pilot Dario Costa v zgolj 44 sekundah poletel skozi dvojna predora Çatalca v Turčiji.

Kmalu po zori v soboto, 4. septembra, je profesionalni dirkač in kaskaderski pilot Dario Costa iz Italije popisal nov list v zgodovini letalstva, ko je v dirkalnem letalu poletel skozi ozko odprtino dveh zaprtih avtomobilskih predorov blizu Carigrada. V skoraj popolni temi in obkrožen z betonskimi loki sten predora je Costa izvedel zahteven vzlet znotraj prvega predora, smuknil skozi vmesno vrzel in potem nadaljeval polet skozi drugiega s hitrostjo 245 km/h, kjer je letel manj kot 1 meter nad asfaltom. Tu je vse, kar morate vedeti o poletu:

• Costa je bil zmagovalec najvišje kategorije italijanskega aerobatskega prvenstva in tako postal prvi italijanski pilot, ki se je potegoval in dosegel zmago v razredu challenger dirke Red Bull Air Race. V svoji karieri si je 41-letnik nabral za več kot dve desetletji letalskih izkušenj in izvedel številne letalske podvige. Letel je v več kot 60 modelih letal in opravil več kot 5000 ur letenja, kar polovico od teh v visokozmogljivih akrobatskih letalih.

• Polet skozi predora je bil Costov daleč najbolj zahteven in zapleten podvig do zdaj, za katerega so bili potrebni ekipa 40 ljudi, posebej zasnovana tehnologija in več kot leto dni priprav. Ekipa je bila glede projekta ves čas zavita v molk, saj je želela omejiti spremenljivke in nemoteno načrtovati, da so se lahko popolnoma osredotočili na uspešen polet, ki je bil še pred 12 meseci preprosta ideja na papirju.

• Dvojna predora Çatalca sta izven Carigrada na severni avtocesti Marmara. Ta vrhunska predora so odprli marca 2020, a sta bila zasnovana za avtomobile, ne pa, da bi skoznju poletelo letalo.

• Costa je s svojim posebej prilagojenim dirkaškim letalom Zivko Edge 540 vzletel v prvem predoru ob 06:43 CET; zgodnje jutranje sonce je vzhajalo za njim in omogočalo optimalne okoljske pogoje. Zaradi omejenega prostora nad seboj je moral letalo držati nad asfaltom, hkrati pa je moral ohranjati tudi ozek razmik, približno 4 m, med vsako konico krila in neusmiljenimi stenami predora. Rahle spremembe v naklonu in obliki predorov so še dodatno zapletale krivuljo poleta.

• Let je trajal 43:44 sekunde od vzleta do izhoda iz drugega predora, preletel je razdaljo 2,260 m / 2,26 km in dosegel najvišjo hitrost 245 km/h.

• Spremembe zračnega toka v kombinaciji z zelo občutljivim krmiljenjem letala so med letom zahtevale reakcijski čas pilota, krajši od 250 milisekund, in natančne premike rok v razponu le nekaj milimetrov. Eden odločilnih trenutkov je bil pri 360-metrski vrzeli med predoroma, ki je letalo izpostavila križnemu vetru, ko je Costa pripravljal, da letalo vbode v nizko, ozko odprtino drugega tunela.

• Navdušeni Costa je povedal: »Zdelo se je, da se vse dogaja tako hitro, toda ko sem izstopil iz prvega predora, se je letalo zaradi križnih vetrov začelo premikati v desno, v moji glavi pa se je v tem trenutku vse upočasnilo. Odzval sem se in se osredotočil le na to, da letalo vrnem na pravo pot, da vstopim v drugi predor. Potem se je v mojih mislih vse znova pospešilo.«

• S tem dosežkom je bil postavljen nov Guinnessov rekord: najdaljši predor, skozi katerega je poletelo letalo (1,610 m). Štirje drugi pomembni rekordi so: prvi letalski polet skozi predor, najdaljši polet skozi nepremično oviro (1,610 m), prvi letalski polet skozi dva predora, prvi vzlet letala v predoru.

• Costov mentor je bil 65-letni madžarski aerobat in dirkalni pilot Péter Besenyei, legenda aviacije, znan po svoji vlogi pri razvoju in tekmovanju v dirki Red Bull Air Race. Besenyei je poznan tudi po svojih vragolijah, kot je bilo letenje na glavi pod Verižnim mostom v Budimpešti. Besenyei je dejal: »Letenje v predoru ni normalna situacija. Glavna točka je miselnost. Leteti en meter od tal in slediti osrednji črti tehnično ni tako težko, toda v predoru, še posebej temnem, in iz njega priti na svetlobo in nato nazaj v drug temni predor je drugače. Obstajajo tudi zračni valovi, ki lahko vplivajo na let. V mislih vam je težko, saj veste, da je stena trda, če naredite napako.«

Nuri Yılmazer