Alonso je letos poskušal dopolniti legendarni trojček zmag na največjih dirkah na svetu. Pred njim je na preizkušnjah 24 ur Le Mansa, formule 1 v Monaku in 500 milj Indianapolisa zmagal le Graham Hill. Alonso že ima monaško zmago in lansko iz Le Mansa, manjka mu le še Indianapolis, za katerega pa je bil letos v kvalifikacijah prekratek.
Lahko pa doseže drugo zmago v Le Mansu. Lani je s sovoznikoma Švicarjem Sebastienom Buemijem in Japoncem Kazukijem Nakajimo z ekipo Toyote slavil, potem ko je šele prvič nastopil na slovitem dirkališču. Njegova ekipa bo v isti zasedbi nastopila tudi na letošnjem izzivu z enakim dirkalnikom.
Dirka ima dolgo zgodovino. Lokalna avtomobilistična organizacija ACO je preizkušnjo prvič izvedla leta 1923, v dolgih desetletjih pa so traso večkrat spremenili. Prva je imela krog dolg 17 kilometrov, v sedanji izvedbi morajo dirkači v enem krogu prevoziti natančno 13,626 kilometra.
Predsednik ACO Pierre Fillon je dejal, da se je bilo težko odločiti o tem, kdo bo lahko nastopil. "Februarja smo imeli že 75 prijav oziroma želja za nastop. Težko je bilo to omejiti na 60 posadk, zato smo se odločili, da naredimo prostor v boksih še za dve ekipi." Toliko udeležencev je tudi rekord v zgodovini dirke.
Na letošnjem dirkaškem vrhuncu sezone vzdržljivostnega avtomobilizma bo 62 posadk razdeljenih v štiri razrede, LMP1, LMP2, LM GTE Pro in LM GTE Am.
V najbolj prestižnem LMP1 so kandidati za končno skupno zmago, tudi Alonso. A poleg Španca se bodo zanjo potegovali še številni znani dirkači z izkušnjami iz Le Mansa, pa tudi stari znanci iz drugih avtomobilističnih kategorij. V Le Mansu nastopajo tudi številni nekdanji vozniki formule 1, letos bodo tako dirkali tudi Bruno Senna, Stephane Sarrazin, Kamui Kobyashi, Stoffel Vandoorne, Sergej Sirotkin ...
V tej kategoriji bosta obe Toyotini posadki nastopili s hibridnimi dirkalniki Toyota TS050, v drugi posadki so še Mike Conway, Kamui Kobayashi in Jose Maria Lopez, preostalih šest dirkalnikov pa je klasično gnanih.
V kategoriji LMP2 bo nastopilo 20 posadk, lansko zmago bodo branili Francoza Nicolas Lapierre in Pierre Thiriet ter Brazilec Andre Negrao (Signatech Alpine). Tudi v tej kategoriji je nekaj znanih dirkaških imen iz drugih tekmovanj, kot sta Venezuelec Pastor Maldonado in Britanec Anthony Davidson.
Medtem ko sta najmočnejši kategoriji namenjeni prototipom, v prvi prav posebej narejenim samo za Le Mans, pa sta šibkejša razreda namenjena dirkalnikom, kot so Corvette C7R, Ferrari 448, Aston Martin Vantage, Ford GT, BMW M8, Porsche 911 RSR ... Skratka vozilom, kakršna je mogoče (v sicer ne povsem enaki izvedbi) tudi kupiti na trgu. Ena od zahtev za sodelovanje je namreč, da je tovarna v zadnjih 24 mesecih prodala vsaj 300 primerkov takšnega modela.
Dirka v Le Mansu ima standarden urnik; danes se bodo končale kvalifikacije, v soboto pa se bo začelo zares. Start bo ob 15. uri, po 24 urah dirkanja pa bodo zmagovalci znani ob 15. uri v nedeljo.
STA
13.06.2019
13:35:00
Konec tedna spet spektakel v Le Mansu
Konec tedna bo v svetu avtomobilizma zaznamovala prestižna dirka 24 ur Le Mansa, letos v 87. izvedbi. Ena od najpomembnejših dirkaških preizkušenj na svetu bo tudi tokrat pomenila velik izziv za rekordno število 62 posadk. Lansko zmago pa bo branil tudi nekdanji zvezdnik formule 1 Fernando Alonso.
Privoščite si neomejeno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do
Plus
vsebin.
Več informacij
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke