Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
dc
dc
06.06.2017 10:16:18
Deli članek:

Adriadrift: Umetnost vožnje na robu (foto)

Drago Cvetanovič

Slovenski moto športni navdušenci so še enkrat prišli na svoj račun. Tisti, ki prisegajo na bencinske hlape, grmeče motorje in vonj zažganih gum, so lahko uživali na posebnem spektaklu, ki je bil organiziran v centru varne vožnje Raceland v Krškem. V neposredni bližini krške nuklearne elektrarne je bilo res … atomsko.

Mojstri avtomobilskega drsenja skozi ovinke v tem našem delu Evrope so zbrani v tekmovanju Adriadrift serije, ki se vsako leto ustavi tudi na slovenskih tleh. V Krškem se je za naslov najboljšega pomerilo 24 tekmovalcev iz sedmih držav. Poleg slovenskih predstavnikov so se po zaviti stezi v Krškem občinstvu predstavili še predstavniki iz Avstrije, Italije, Madžarske, Hrvaške, Srbije in Bolgarije.

Drago Cvetanovič

1050 metrov dolga steza je kot nalašč za drift show. Tekmovalci znajo izkoristiti vsak košček steze za svoje vragolije. Seveda so atraktivne vožnje v veliko veselje obiskovalcev. Pravila tekmovanja so enostavna. Tekmovalec mora prepričati tričlansko žirijo s svojo hitrostjo, čim večjim kotom drsenja skozi ovinke, ob progi pa so postavljene kontrolne točke, katerim se more tekmovalec čim bolj približati. Najbolje je, da se jo dotakne, vendar je ne sme prevrniti. A se sem ter tja zgodi tudi to, da kontrolna točka odleti daleč stran.
Tekmovalec mora s svojim avtomobilom drseti ves čas, dim izpod koles pa je obvezni spremljevalec drsenja. Gume so komaj kos moči motorjev, ki presegajo tudi 800 konjskih moči, zato zdržijo le nekaj tekmovalnih krogov. Atraktivne vožnje morajo dobiti svojega zmagovalca in vse skupaj se prične s kvalifikacijami. Šestnajst najboljših se uvrsti v boje na izločanje.

Drago Cvetanovič

V Krškem je zmago slavil srbski predstavnik Miloš Djordjevič, sicer vodilni tekmovalec v seriji, ki je že v času ogrevanja s svojim BMW E46 pokazal, da je pravi showman. V finalnem obračunu je premagal Hrvata Igorja Tabaka z BMW E36, tretji pa je bil Avstrijec Clemens Kauderer s Toyoto. Najboljši domači predstavnik David Barle je svojega BMW E36 pridrsal na četrto mesto.

Drago Cvetanovič


Tekmovalni avtomobili imajo osnovo v starejši modelih predvsem znamke BMW. Ne gre za bleščeče in sijoče dirkalnike, ampak za avtomobile, ki so tehnično prilagojeni tekmovalnim potrebam. Povsem drugače je izven dirkališča. Ob stezi je moč videti sijoče žrebce, predelave različnih znamk osebnih vozil, ki jih lastniki skrbno negujejo in na podobnih srečanjih pokažejo tudi drugim. In kot se za motoshow spodobi tudi lepih deklet ne manjka.