Reli so v zadnjih letih zaznamovali predvsem ekipa Volkswagen in serijski svetovni prvak Ogier. Ta je stopal po poti svojega rojaka in predhodnika Sebastiena Loeba in že zbral štiri naslove svetovnega prvaka v nizu. Toda odločitev nemške tovarne, da se po koncu lanske sezone umakne iz tekmovanja na najvišji ravni, je povsem premešala karte v vrhu relija.
Dva izmed trojice voznikov Volkswagna sta našla novi ekipi z vrha: svetovni prvak Ogier bo kariero nadaljeval pri ekipi M Sport Ford, Finec Jari-Matti Latvala pa bo nove izzive iskal pri Toyoti, ki se po dolgi, kar 17-letni odsotnosti v tej sezoni spet vrača na najvišjo raven relija s tovarniško ekipo. Ta bo japonska bolj na papirju, saj je dirkaška ekipa povsem finska, sedež ima na Finskem, od tam pa prihaja tudi drugi voznik Juho Hanninen.
Le tretji voznik Volkswagna Norvežan Andreas Mikkelsen je v igri rošad ostal brez konkurenčnega dirkalnika, začasno rešitev pa je našel pri Škodi, a bo za začetek tekmoval kot zasebnik.
Na Monteju bodo tako ljubitelji relija lahko spremljali, kako se bo Francoz znašel za volanom zanj novega dirkalnika Ford Fiesta, njegov novi moštveni sotekmovalec pa je vse prodornejši Estonec Ott Tänak.
V novi sezoni bo nevaren tudi Hyundai, ki je obdržal svojo vozniško trojko; Avstralec Hayden Paddon, Belgijec Thierry Neuville in Španec Dani Sordo so v preteklosti že pokazali, da lahko mešajo štrene povsem pri vrhu.
Citroenova voznika - francoska ekipa se po letu premora, ko ni imela tovarniškega statusa, spet vrača v prvenstvo WRC - na uvodni postaji sezone pa bosta Britanec Kris Meeke in domačin Stephane Lefebvre; namesto slednjega pa naj bi v nadaljevanju sezone mesto drugega voznika prevzel Irec Craig Breen.
Svetovni prvak Ogier je imel le pet tednov časa za privajanje na povsem drugačen dirkalnik. "Vse je novo, sezona bo nekaj posebnega. Nov dirkalnik, nova ekipa, novo obdobje," je pred začetkom Monteja dejal Ogier. "Imam ogromno izkušenj, v zadnjem mesecu pa smo tudi veliko delali. Veliko časa nismo imeli, a smo odločeni, da že na prvem reliju naredimo največ, kar je mogoče," je pred uvodom z ekipo M Sport Ford dejal branilec naslova. Pred uvodno preizkušnjo je opravil le dva dni testiranja z dirkalnikom, s kakršnim bo vozil konec tedna, a vseeno pravi, da lahko ob ugodnih okoliščinah računa na visok rezultat.
Monte bo začetek zanimivega leta, v katerem bodo do konca novembra dirkači z nekoliko drugačnimi, močnejšimi in večjimi dirkalniki, prevozili še 12 relijev. Na koledarju so vse klasike, od zimskih zasneženih cest na Švedskem do legendarnih finskih skokov v okolici Jyväskyläja pa do ozkih cest na sredozemskih otokih in običajno blatnega jesenskega valižanskega relija. Naredili pa bodo tudi nekaj skokov na druge konce sveta, zelo zanimiva bosta relija v Argentini in Avstraliji, kjer se bo sezona 19. novembra tudi končala.
Začetek nove sezone bo v slogu Monte Carla, čeprav bo trasa letos drugačna. Vseeno se bodo dirkači po ceremonialnem startu v četrtek zvečer že podali na prvi nočni preizkušnji. Glavnina dogajanja bo v petek in soboto, dirkači bodo dvakrat prečkali tudi razvpiti prelaz Col de Turini, reli pa se bo z zadnjimi štirimi "brzinci" končal v nedeljo.
Volkswagna ni več, v reliju se obeta napet boj
Ta teden se bo v monaški kneževini in njenem zaledju s tradicionalnim relijem Monte Carlo začela nova sezona svetovnega prvenstva. Če so bile prejšnje že kar nekoliko nezanimive zaradi prevlade ene ekipe in voznika, bo letos drugače: po umiku Volkswagna se obeta oster boj za krono v tem tekmovanju, ki jo bo sicer še vedno branil Sebastien Ogier.
Privoščite si neomejeno branje
Prijavljeni uporabniki Trafike24 z izpolnjenimi podatki profila berejo stran brez oglasov in imajo brezplačen promocijski dostop do
Plus
vsebin.
Več informacij
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
Prijavljeni uporabniki z izpolnjenimi podatki profila berejo vsebine brez oglasov.
- preverjen e-naslov
- preverjena tel. številka
- popolni osebni podatki
- prijava na e-novice
Ste pravkar uredili podatke? Osveži podatke