Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
sta
sta
01.01.2017 09:35:44
Deli članek:

Začenja se Dakar 2017, tudi tokrat s slovenskim pridihom

Bobo

Ena najtežjih preizkušenj za športnike in tehniko se bo 2. januarja začela v Južni Ameriki. Reli Dakar, ki je novo domovino po afriških začetkih našel na tej celini, bo imel tudi v letu 2017 nekaj slovenskega pridiha, saj bo tretjič nastopil tudi motociklist Simon Marčič.

Izvedba v letu 2017 se bo s prvo etapo začela v ponedeljek, ko se bo karavana motociklistov, avtomobilistov in tovornjakarjev podala iz paragvajskega Asunciona do argentinske Resistencie. Prvih 454 km bo uvod v 39. reli Dakar, devetega na sedanjih prizoriščih; leta 2008 so morali tekmovanje v Afriki prekiniti zaradi varnostnih groženj, pozneje pa so se odločili, da bodo zahtevne gore, sipine in puščave v Južni Ameriki pravo nadomestilo za varnostno vse bolj tvegano Afriko.

Stephane Peterhansel bo v naslednjih 14 dneh lovil že svojo 13. zmago na teh dirkah. Prihajajočo dirko Francoz ocenjuje kot eno najtežjih v karieri, saj bo trasa zahtevna, dirkači pa bodo kar šest dni prebili na vsaj 3000 metrih nadmorske višine. Peterhansel bo tudi branil zmago iz leta 2016, ki je bila zanj šesta v dirkalniku na štirih kolesih, pred tem je bil zelo dober tudi na motorju, saj ima v tej konkurenci tudi šest zmag, prvo že iz leta 1988.

"Malo časa bomo imeli za pripravo na izjemne višine. Zase se ne bojim, bolj me skrbi za spremljevalne ekipe, mehanike, člane moštev. Čaka nas najtežji reli Dakar, odkar tekmujemo v Južni Ameriki," je pred začetkom relija razmišljal Peterhansel. Leta 2016 je slavil s Peugoetom (za francosko ekipo bo vozil tudi tokrat), v letih 2004, 2005 in 2007 pa je vozil za Mitsubishi; dve zmago, 2012 in 2013, pa ima še z Minijem.

Skupno bo dirkače čakalo več kot 9000 kilometrov. Začeli bodo v Paragvaju, šli v Argentino, prek Andov v Bolivijo, potem pa se bodo vrnili v Argentino, kjer bo cilj relija v Buenos Airesu 14. januarja. Prevozili bodo 12 etap, imeli pa bodo le en prost dan; 8. januarja bodo preživeli v bolivijski prestolnici La Paz, 3500 metrov nad morjem.

"Trasa Dakarja 2017 ohranja vse najbolje te dirke, ohranja tradicijo, fizično zahtevna pa je tako, da bo vse udeležence prignala do skrajnih meja," je reli opisal športni direktor Marc Coma, ki je nekoč na motorju zmagal na petih takšnih dirkah.

Med izzivalci Peterhansla bodo v ospredju Katarec Nasser Al-Attiyah (Toyota), Južnoafričan Giniel De Villiers (Toyota), moštveni sotekmovalec Španec Carlos Sainz (Peugeot) in še en Španec Nani Roma (Toyota), pa tudi dva nekdanja mojstra relija, Finec Mikko Hirvonen (Mini) in devetkratni svetovni prvak Francoz Sebastien Loeb, tudi s Peugeotom, kot tudi Loebov rojak Cyril Despres, petkratni zmagovalec med motoristi. V avtomobilski konkurenci je prijavljenih 83 posadk.

Med motoristi pa bo med 149 udeleženci, naslov iz leta 2016 bo branil Avstralec Toby Price (KTM), tudi Slovenec. Nekdanjega rednega udeleženca teh tekmovanj Mirana Stanovnika zamenjuje Simon Marčič; za Mariborčana bo Dakar 2017 že tretja preizkušnja.

Prvo je leta 2015 končal s padcem in poškodbo, leta 2016 je kljub zlomljenemu palcu in izpahnjeni ključnici dirkal do konca in končal na 79. mestu. Zdaj želi narediti še korak naprej in končati dirko nekoliko višje.

"Do cilja smo prišli, zdaj pa gremo naprej, priti višje, z boljšimi rezultati. Vrhunskih rezultatov še ne morem pričakovati, nimam še dovolj izkušenj, sem v razredu brez asistence. Bolj bom napadal, vozil z glavo, lani v bistvu še nisem prav vedel, kaj je Dakar, saj etape, ki odločajo, prihajajo šele v drugem delu," je dejal pred odhodom v Južno Ameriko. Favoriti za vrh so, ob Pricu, še Portugalec Helder Rodrigues (Yamaha), španec Joan Barreda Bort (Honda) in Portugalec Paulo Goncalves (Honda).

vszi

Etape

2. januar: 1. etapa (hitrostna preizkušnja 39 km, skupno 454 km): Asuncion (Par) - Resistencia (Arg)
3. januar: 2. etapa (hitrostna preizkušnja 275 km, skupno 803 km): Resistencia - San Miguel de Tucuman
4. januar: 3. etapa (hitrostna preizkušnja 364 km, skupno 780 km): San Miguel de Tucuman - San Salvador de Jujuy
5. januar: 4. etapa (hitrostna preizkušnja 416 km, skupno 521 km): San Salvador de Jujuy - Tupiza (Bol)
6. januar: 5. etapa (hitrostna preizkušnja 447 km, skupno 692 km): Tupiza - Oruro
7. januar: 6. etapa (hitrostna preizkušnja 527 km, skupno 786 km): Oruro - La Paz
8. januar: prost dan
9. januar: 7. etapa (hitrostna preizkušnja 322 km, skupno 622 km): La Paz - Uyuni
10. januar: 8. etapa (hitrostna preizkušnja 492 km, skupno 892 km): Uyuni - Salta (Arg)
11. januar: 9. etapa (hitrostna preizkušnja 406 km, skupno 977 km): Salta - Chilecito
12. januar: 10. etapa (hitrostna preizkušnja 449 km, skupno 751 km): Chilecito - San Juan
13. januar: 11. etapa (hitrostna preizkušnja motocikli 288 km, skupno 754 km/avtomobilisti 292 km, skupno 759 km): San Juan - Rio Cuarto
14. januar: 12. etapa (hitrostna preizkušnja 64 km, skupno 786 km): Rio Cuarto - Buenos Aires

- zmagovalci:
leto avtomobilisti                          motociklisti
2016 Peterhansel/Cottret (Fra/Peugeot)      Price (Avs/KTM)
2015 Al-Attiyah/Baumel (Kat/Fra/Mini)       Coma (Špa/KTM)
2014 Roma/Perin (Špa/Fra/Mini)              Coma (Špa/KTM)
2013 Peterhansel/Cottret (Fra/Mini)         Despres (Fra/KTM)
2012 Peterhansel/Cottret (Fra/Mini)         Despres (Fra/KTM)
2011 Al-Attiyah/Gottschalk                  Coma (Špa/KTM)
     (Kat/Nem/Volkswagen)
2010 Sainz/Cruz (Špa/Volkswagen)            Despres (Fra/KTM)
2009 De Villiers/von Zitzewitz              Coma (Špa/KTM)
     (JAR/Nem/Volkswagen)
2008 tekmovanja ni bilo                     tekmovanja ni bilo
2007 Peterhansel/Cottret (Fra/Mitsubishi)   Despres (Fra/KTM)
2006 Alphand/Picard (Fra/Mitsubishi)        Coma (Špa/KTM)
2005 Peterhansel/Cottret (Fra/Mitsubishi)   Despres (Fra/KTM)
2004 Peterhansel/Cottret (Fra/Mitsubishi)   Roma (Špa/KTM)
2003 Masuoka/Schulz (Jap/Nem/Mitsubishi)    Sainct (Fra/KTM)
2002 Masuoka/Maimon (Jap/Fra/Mitsubishi)    Meoni (Ita/KTM)
2001 Kleinschmidt/Schulz (Nem/Mitsubishi)   Meoni (Ita/KTM)
2000 Schlesser/Magne (Fra/Renault)          Sainct (Fra/BMW)
1999 Schlesser/Monnet (Fra/Renault)         Sainct (Fra/BMW)
1998 Fontenay/Picard (Fra/Mitsubishi)       Peterhansel (Fra/Yamaha)
1997 Šinozuka/Magne (Jap/Fra/Mitsubishi)    Peterhansel (Fra/Yamaha)
1996 Lartigue/Perin (Fra/Citroen)           Orioli (Ita/Yamaha)
1995 Lartigue/Perin (Fra/Citroen)           Peterhansel (Fra/Yamaha)
1994 Lartigue/Perin (Fra/Citroen)           Orioli (Ita/Cagiva)
1993 Saby/Serieys (Fra/Mitsubishi)          Peterhansel (Fra/Yamaha)
1992 Auriol/Monnet (Fra/Mitsubishi)         Peterhansel (Fra/Yamaha)
1991 Vatanen/Berglund (Fin/Citroen)         Peterhansel (Fra/Yamaha)
1990 Vatanen/Berglund (Fin/Peugeot)         Orioli (Ita/Cagiva)
1989 Vatanen/Berglund (Fin/Peugeot)         Lalay (Fra/Honda)
1988 Kankkunen/Pironen (Fin/Peugeot)        Orioli (Ita/Honda)
1987 Vatanen/Giroux (Fin/Fra/Peugeot)       Neveu (Fra/Honda)
1986 Metge/Lemoyne (Fra/Porsche)            Neveu (Fra/Honda)
1985 Zaniroli/Da Silva (Fra/Mitsubishi)     Rahier (Bel/BMW)
1984 Metge/Lemoyne (Fra/Porsche)            Rahier (Bel/BMW)
1983 Ickx/Brasseur (Bel/Fra/Mercedes)       Auriol (Fra/BMW)
1982 Marreau/Marreau (Fra/Renault)          Neveu (Fra/Honda)
1981 Metge/Giroux (Fra/Range Rover)         Auriol (Fra/BMW)
1980 Kottulinsky/Luffelman (Šve/Volkswagen) Neveu (Fra/Yamaha)
1979 Genestier/Terbiaut (Fra/Range Rover)   Neveu (Fra/Yamaha)