Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA
STA
17.12.2015 13:01:05
Deli članek:

Marčičev glavni cilj je končati reli Dakar

vszi

Mariborčan Simon Marčič bo letos edini slovenski voznik na reliju Dakar.

Triintridesetletni Štajerec Simon Marčič je na najzahtevnejši reli preizkušnji nastopil že lani, a je po padcu v prepad dirko zaradi zlomljene roke končal predčasno. Tudi zato je njegov letošnji glavni cilj reli dokončati.

Letos mineva 20 let, odkar je prvi Slovenec nastopil na Dakarju, od takrat je vsako leto na tej preizkušnji nastopal vedno tudi Slovenec. Najbolj izkušen slovenski motorist Miran Stanovnik se je letos odločil, da na reliju bo nastopil, saj ima kot župan Brezovice preveč dela, bo pa slovenske barve branil Simon Marčič. Mariborčan, sicer avanturist od malih nog, bo nastopil v razredu maraton brez pomoči spremljevalne ekipe.

"Za tak korak sem se odločil, ker se mi zdi tisti pravi. Veliko odličnih voznikov je kariere začelo prav v tem razredu, poleg tega bi moral za mehanika zbrati še dodatnih 20.000 evrov, tega stroška pa si ne morem privoščiti. Že za startnino sem komaj zbral denar, tu so mi nesebično pomagali tudi številni domači pokrovitelji, moj cilj za letos pa je po lanski smoli, da reli dokončam, pa četudi bom moral motor nesti čez ciljno črto," je dejal Marčič, ki je bil sprva deskar, nato pa spuštaš na gorskem kolesu, potem pa je začel dirkati z motorji.

ODLIČEN V ABU DABIJU
Letošnje priprave je zastavil nekoliko drugače, približno 4000 kilometrov naredil na kolesu, za nameček pa uspešno nastopil tudi na reliju za svetovno prvenstvo v Abu Dabiju, kjer je na presenečenje mnogih osvojil visoko 14. mesto.

"Največjo težavo sem imel na prvem reliju z navigacijo, to sem zdaj osvojil. Poleg tega zdaj vem, da ne gre prehitevati za vsako ceno. Na prvem Dakarju sem se tako naučil, da če nič ne vidiš, potem se raje ustavi in ne vozi brezglavo. S takšno vožnjo sem namreč končal v jarku z zlomljeno roko," je dejal Marčič.

"Lani osnovni cilj ni bil izpolnjen, saj želim dirkati na daljši rok. Predvsem sem vesel, da imam zdaj dovolj izkušenj z navigacijo. Vem, da bo brez mehanika precej več dela na meni, ampak če bom vozil preudarno, upam, da mi ne bo prehudo. Seveda se na dirko ne podajam z rezervo, imam namen tudi napadati, a dvajset mest gor ali dol, prvotni cilj bo končati reli," je povedal Marčič, sicer asistent na Fakulteti za energetiko.

"Če bom pomoč potreboval, jo imam v nizozemski ekipi, a če se bom obrnil nanje, potem ne bom smel več nastopati v razredu maraton. Upam, da do tega ne bo prišlo," je še povedal Mariborčan, ki že ima izkušnje z nekaj uvodnimi etapami te dirke, največji zalogaj pa bodo bržkone etape v visoko ležeči Boliviji. "Z višino sicer ne pričakujem problemov, saj sem precej v hribih, tako s freeride desko kot tudi s kolesom. Bodo pa specifika etape na mivki, ki pa jih sicer ne bo veliko, več bo letos tršega in blatnega terena, kot ga poznamo v Evropi in na katerem se dobro znajdem," je dodal.

SPET NA KTM
Nastopil bo z enakim motorjem KTM kot lani, le agregat ima nov, starega bo vzel s seboj za rezervo. "To je pravi reli motor, enakega ima tudi Stanovnik. Odličen je in dobro sem se ga navadil. Dober je tudi zato, ker ga lahko popraviš z dvema ključema in izvijačem. Res se vidi, da so veliko dela vložili v razvoj," je zaključil Mariborčan.

Reli se bo s prologom začel 2. januarja v Buenos Airesu, končal pa 16. januarja v Rosariu.