Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
au
au
28.05.2015 10:52:46
Deli članek:

Reli Saturnus: Dirka, polna adrenalina

V petek se bo v Velenju in okolici začel tradicionalni reli Saturnus, največja avtomobilistična prireditev v Sloveniji. Reli je letos daljši, kot so bile dirke v Velenju v zadnjih letih. Pridobil je naziv Saturnus in tako v Sloveniji ohranil veljavnost za evropski reli pokal s koeficientom 2.

Poleg tega dirka šteje tudi za regijski pokal Mitropa, CEZ rally prvenstvo za starodobna in sodobna vozila ter državni prvenstvi Hrvaške in Slovenije. Prijavilo se je 84 posadk, od tega kar 41 slovenskih. Reli je dolg dobrih 310 kilometrov, od česar je 153,25 kilometra hitrostnih preizkušenj. Teh je skupaj 16, od tega šest različnih. Jutri bo ceremonialni start v središču Velenja in prva preizkušnja superspecial Jezero, vse druge HP pa bodo v soboto. Dopoldne tri, ki jih bodo posadke prevozile po trikrat, popoldne pa dve, prav tako trikrat. Reli bo zajeten zalogaj za nastopajoče posadke in tudi za organizatorje, ki so se dobro pripravili. Direktor dirke je Daniel Blažinčič, ki je poudaril, da je bila posebna skrb namenjena varnosti in tudi zato so v organizacijo vključili skoraj 450 ljudi.


Aleks Humar bo vozil s startno številko ena, na njegovem sovozniškem sedežu pa bo prvič sedel Enej Ložnar. Poleg rezultatskega izplena si Idrijčan želi tudi novega napredka pri tehničnem spoznavanju dirkalnega avtomobila.

Po zelo spodbudnem nastopu na reliju v Opatiji na Hrvaškem se slovenski državni prvak v reliju Humar konec tedna podaja na tradicionalni reli Saturnus. Ta se je letos združil z relijem v Velenju, na obeh pa je hitri Idrijčan že zmagoval. Humar bo na reliju še naprej spoznaval svoj novi dirkalni avtomobil renault clio R3T, pri katerem mu je prav na omenjenem reliju na Hrvaškem uspelo najti nastavitve podvozja, ki so zmanjšale nepredvidljivost zadka in tako Humarju povečale samozavest za volanom. Novost za Humarja bo tudi nov sovoznik Ložnar, saj je Florjan Rus tokrat službeno zadržan in bo moral vroči sovozniški sedež za en reli prepustiti Ložnarju.
"Kar veliko je novosti. Poleg novega sovoznika me čaka tudi spoznavanje pretežno novih hitrostnih preizkušenj. Sobotni del relija bo zagotovo naporen in nepredvidljiv. Rad bi še naprej vozil tako kot v zaključku relija v Opatiji, kjer sem bil prvič letos zadovoljen z vedenjem avtomobila in tudi svojo vožnjo. Nastavitve bodo tokrat sicer nekoliko drugačne in upam na pozitiven razplet. Za dober rezultat bo predvsem treba ves reli voziti enakomerno, saj bo urnik tekmovanja v soboto zelo natrpan," je povedal Humar.

"Dirka bo tudi fizično zahtevna, saj bo v soboto zelo, zelo dolga. Hitrostne preizkušnje so sicer kratke, zato ne pričakujem velikih razlik na posameznih HP-jih, toda to še ne pomeni, da se zaostanki ne bodo kopičili," je dejal Tim Novak, ki bo dirkal v škodi. "Večina hitrostnih preizkušenj je novih, vendar to ne bo težava, saj bodo nove za vse dirkače. Bo pa zame naš največji reli še toliko zahtevnejši, saj sem ta teden sodeloval na nadaljevanju izbora FIA Academy na nemškem dirkališču Sachsenring. Zato bom na start dirke prišel neposredno po osemurni vožnji, kar pomeni, da bom kar precej utrujen. Toda veselim se tako dirke kot tudi izbora, saj vem, da bo Academy odlična izkušnja, na kateri se bom lahko veliko naučil, in upam, da bom kaj od tega znanja koristno uporabil že v Velenju," je odkrito priznal Novak.

Za posadko Tim Novak/Uroš Ocvirk bo to prva domača dirka letos, bolj kot na razvrstitev v državnem prvenstvu pa bodo pozorni na dogajanje v pokalu Mitropa, v katerem po treh dirkah (od devetih) še vedno prepričljivo vodita. Dirkača v škodi fabii R2 imata s 151 točkami kar 27 točk prednosti pred Hrvatom Viliamom Prodanom, 28 točk prednosti pred aktualnim državnim prvakom Aleksom Humarjem, 57 točk prednosti pred Grego Premrlom ... Seveda pa je Tim v tem pokalu, ki poteka neprenehoma že od leta 1965, vodilni tudi v razvrstitvi dirkalnikov na prednji pogon in med dirkači, mlajšimi od 25 let.

Reuters

Na hitrostnih preizkušnjah v Velenju bo prvič mogoče videti tudi slovenskega voznika v dirkalniku razreda R5, Roka Turka. Turk bo skupaj s sovoznico Blanko Kacin nastopil s peugeotom 208 R5, pri tem pa ob tej posebni priložnosti pravi: "Želja je bila, da na največjem reliju v Sloveniji nastopimo z dirkalnikom najmočnejšega razreda. S podporo Peugeot Sporta, Peugeot Slovenija in drugih bomo na Saturnusu nastopili s peugeotom 208 R5 italijanske ekipe Friulmotor, s katero smo že sodelovali. Seveda se nastopa na domačih tleh zelo veselim."