Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
mu
mu
26.03.2015 10:37:07
Deli članek:

MotoGP: Letos večja konkurenca

Reuters

Potem ko junaki najhitrejših dirkalnikov na štirih kolesih ob svojem uvodu niso ogreli navijačev po svetu, saj se je v formuli ena potrdila prevlada Mercedesa iz prejšnje sezone, so ta teden pričakovanja močno povečali še ljubitelji tistih strojev z dvema kolesoma. Motociklisti v elitnem razredu motoGP začenjajo sezono konec tedna v Katarju.

Pravzaprav so jo uradno že začeli, saj prve aktivnosti elitnega tekmovanja že potekajo. A nekaj dni pred dirko gre še za predstavitve in obveznosti do navijačev in pokroviteljev, od četrtka in prvih treningov pa do nedelje in večerne dirke pod žarometi v razredu motoGP pa se bo dogajanje preselilo tudi na stezo v tej bogati zalivski državi.

Marc Marquez bo skušal tudi v sezoni 2015 ostati tam, ker je bil v zadnjih dveh: na vrhu, želi priti do trojčka naslovov. V najmočnejšem razredu se obeta nekaj več konkurence, ostajajo vsi stari znanci in tekmeci, vključno z Marquezovim rojakom Jorgejem Lorenzom in neuničljivim italijanskim veteranom Valentinom Rossijem, med proizvajalci se vračata Aprilia in Suzuki. Seveda pa ne gre pozabiti, da bo imel Marquez močno konkurenco kar v svoji ekipi Honde, saj je tudi Dani Pedrosa željan dokazovanja, da je lahko več kot le številke dve.

Letos bo na startu v motoGP 25 motorjev. Vračata se dve tovarniški ekipi Aprilia (z Marcom Melandrijem in Alvarom Bautisto) ter Suzuki (Aleix Espargaro, Maverick Vinales), tako da bo na startu 12 dirkačev s 15 svetovnimi naslovi. Na drugi strani pa so štirje novinci, ob Vinalesu še Eugene Laverty, Loris Baz in mladi Jack Miller, obetavni up iz razreda moto3.

Na testiranjih pred sezono je presenetil Ducati z Andreo Doviziosom in Andreo Iannonejem. A prvemu možu Honde Marquezu je jasno, da prava nevarnost spet preti tam kot vselej v zadnjih letih - s strani Honde in Yamahe. "Jasno je, da bodo Dani in oba Yamahina dirkača največji tekmeci," pravi 22-letni branilec naslova. "Čaka nas razburljiva sezona. Bolj zanimivo se bo boriti z več tekmeci kot samo z enim, do dirk v Evropi pa se bo že videlo, kdo je v igri za naslov," je Španec, ki ima v lasti tudi lanski rekord 13 zmag, na predstavitvi v Katarju dejal o prihajajoči sezoni.

Valentino Rossi ima pri 36 letih še vedno dovolj motiva in želje po dokazovanju. "Počutim se, kot da sem spet prvi dan v šoli," je pred začetkom v Katarju, kjer je imel že nekaj tesnih bitk s tekmeci, dejal Italijan.

Jorge Lorenzo se je pohvalil, da je pred novo sezono pripravljen kot še nikoli, pa še vitkejši za pet kilogramov, kar naj bi mu pomagalo predvsem na ravninskih delih stez. Dovizioso pa je izrazil upanje, da bo njegov Ducati tako hiter tudi na dirki, ne le na testiranjih.

V šibkejših razredih bo veliko zanimanja deležen mlajši brat svetovnega prvaka; 18-letni Alex Marquez bo letos kot prvak razreda moto3 vozil eno kategorijo višje, prav v razredu moto2 pa bodo imeli prvič, odkar ta razred obstaja, branilca naslova: doslej so se vsi prvaki naslednje leto preselili v motoGP, Esteve Rabat je prvi, ki bo skušal podvojiti lovoriko. Razred moto3 pa bo tudi letos predvsem valilnica mladih talentov; le štirje so starejši od 21 let, Fabio Quartararo pa bo imel kot najmlajši doslej ob prvem startu na uradni dirki le 15 let in 343 dni. Čim višje pa bosta skušali priti tudi dve dekleti, Maria Herrera in Ana Carrasco.

Na koledarju 2015 je 18 dirk, prva evropska bo 3. maja v Španiji v Jerezu, sezona pa se bo tudi iztekla v Španiji, v Valencii 8. novembra.

Prizorišče (datum/država/kraj)
29. 3. Katar Losail*
12. 4. ZDA Austin
19. 4. Argentina Termas de Rio Hondo
3. 5. Španija Jerez de la Frontera
17. 5. Francija Le Mans
31. 5. Italija Mugello
14. 6. Katalonija Barcelona
27. 6. Nizozemska Assen **
12. 7. Nemčija Sachsenring
9. 8. ZDA Indianapolis
16. 8. Češka Brno
30. 8. VB Silverstone
13. 9. San Marino Misano
27. 9. Aragonija Motorland Aragon/Alcaniz
11. 10. Japonska Motegi
18. 10. Avstralija Phillip Island
25. 10. Malezija Sepang
8. 11. Valencia Ricardo Tormo Valencia