Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
STA/mu
STA/mu
04.11.2014 09:54:23
Deli članek:

Milijoni za najrevnejše v F1

Reuters

Najprestižnejše avtomobilistično tekmovanje je pred največjo prelomnico v svoji zgodovini.

Finančna kriza, povezana tudi z manjšo gledanostjo in zanimanjem javnosti, je udarila tudi po formuli 1. Finančna skupina, ki obvladuje to tekmovanje, načrtuje poseben sveženj pomoči v višini 130 milijonov evrov najrevnejšim in najmanjšim ekipam.

Da se je svetovno prvenstvo v formuli 1, v katerem se sicer vrtijo milijonski posli, znašlo v precejšnjih težavah, je bilo ob koncu minulega tedna opaziti na dirki za veliko nagrado ZDA v Austinu. Zaradi visokih stroškov potovanja sta v Evropi ostali najrevnejši ekipi formule 1 Marussia in Caterham, tako da je bilo v Teksasu na startu skromnih 18 dirkalnikov.

Po poročanju britanskega tiska obema ekipa grozi bankrot, tri ekipe Force India, Lotus in Sauber pa se z velikimi napori trudijo finančno preživeti. Vodja formule 1 Bernie Ecclestone je zato predlagal, da bi za preživetje prvenstva v sedanji obliki del velike finančne pogače namenili obstanku najmanjših.

Solastnik tekmovanja, finančna skupina CVC Capital Partners, se po poročanju britanskega Guardiana namerava odreči delu zaslužka in približno 130 milijonov evrov nameniti najmanjšim ekipam v formuli 1. V tem prvenstvu se zavedajo, da gre le za premostitev neizogibnega, težave, s katerimi se soočajo, so globlje, izvirni greh je v neenakomerni razdelitvi finančne pogače in bajnih zaslužkov od televizijskih pravic in oglaševanja.

"Vem, kaj je narobe, a trenutno še ne vem, kako to popraviti," je ob robu teksaške dirke dejal Ecclestone. Veliko bo tudi odvisno od tega, kako se bodo z manjšim deležem zaslužka sprijaznili največji igralci v tem športu.

Od skupaj 1,3 milijarde dolarjev, kolikor jih zasluži formula 1, si solastniki odrežejo delež v višini 37,5 odstotka. Ekipam, sodelujočim v tem avtomobilskem spektaklu, ki vse bolj izgublja na svojem blišču, pa ostane 840 milijonov dolarjev. A se s tem začarani krog le začne. Več kot 60 odstotkov tega zneska prejmejo vodilne štiri ekipe Ferrari, Red Bull, McLaren in Mercedes, upoštevajoč njihovo uspešnost. Najmanjšim tako ostanejo le drobtinice.

Do konca sezone sta še dve preizkušnji svetovnega prvenstva, ob koncu tedna dirka za veliko nagrado Brazilije v Sao Paulu ter nato še sklepno dejanje na zadnji dirki letos v Abu Dabiju.