Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
liz
liz
06.10.2014 21:06:35
Deli članek:

Bi morala Fia dirko prej prekiniti? (video)

Reuters

Po hudi nesreči Julesa Bianchija se v karavani formule ena poraja veliko vprašanj o varnosti tega športa. Trenutno pa prednjači le eno, zakaj se je dirka nadaljevala v tako slabih vremenskih razmerah?

To vprašanje seveda leti na organizatorje dirke, na mednarodno avtomobilistično zvezo (Fia). Čeprav se mogoče zdi, da odgovorni niso pravočasno prekinili dirke, (vsi) dirkači vendarle ne delijo tega mnenja. "Mislim, da razmere vseeno niso bile tako slabe. Začelo je nekoliko močneje deževati, ampak je bilo še vedno v redu. Ni bilo tako slabo, na nekaterih mestih je sicer bilo malo več vode, ampak je še vedno vse odvisno od tega, s kako starimi in obrabljenimi gumami se voziš ter kako se obnaša tvoj bolid. Če ostaneš na idealni liniji, je nekoliko bolje. Vendar lahko govorim le v svojem imenu. Seveda je bilo treba pravočasno zamenjati gume," je dejal Kimi Räikkönen, ki je dirko končal na 12. mestu.

"Ali je bilo varno? Ali sploh je kdaj varno? Nikoli ne moreš reči, da je zdaj varno, naslednji krog pa že ni več. Vedeli smo, da so bile razmere težke, ko zapade še malo več dežja in so tvoje gume obrabljene, je vedno vse skupaj še težje," je nadaljeval voznik Ferrarija, in dodal: "V tistem času so bile ob progi rumene zastave, kar pomeni, da moraš upočasniti vožnjo. Ampak včasih to nič ne pomeni. Tudi ko upočasniš, se lahko znajdeš v težavah in zletiš s steze, če je tam voda. To je povsem preprosto."

BUTTON: FIA JE OPRAVILA ODLIČNO DELO
Fii je v bran stopil tudi Jenson Button, ki meni, da je ta opravila odlično delo. Britanec pravi, da so bile razmere na začetku in ob koncu dirke v mejah normale. "Mislim, da je zveza zelo dobro nadzorovala situacijo. Tudi njej nikakor ni lahko. Ves čas posluša nas dirkače, ki si seveda želimo dirkati, ampak v varnih razmerah. Na začetku je bilo vse v redu, je pa zelo tanka linija med tem, da voda malo preveč prši in tem, da zaradi tega nič ne vidiš. Prav tako morajo biti tudi gume v deževnem vremenu prave. Zaradi pršenja je vidljivost zelo slaba, stoječa voda pa vpliva na obnašanje avtomobila, tako na ravnini kot v zavoju. Mislim, da so bile razmere za dirkanje vseeno varne," je povedal član McLarna, ki je na VN Japonske osvojil peto mesto.

Reuters

"Ko smo stali na startu, in so dejali, da bomo startali ob predvideni uri, je bil to kar manjši šok, saj še nikoli nisem videl takega dežja. Po dveh krogih so dirko prekinili, kar je bilo pravilno. Nato smo spet začeli za varnostinim avtom. Fia je imela res neverjetno težko delo, želela je zadovoljiti navijače, obenem pa morala skrbeti za varnost nas dirkačev. Mislim, da se je dobro odločila, ko je na stezo vrnila varnostni avto," je razlagal svetovni prvak iz leta 2009. "Na stezi damo vse od sebe, skrbimo za to, da so navijači zadovoljni, včasih pa gre kaj narobe. Dogajajo se tudi hude nesreče, to je nesreča. Vsi upamo, da bo z Julesom vse v redu, naše misli so z njim in njegovo družino."