Ekipa
© 2024 Salomon d.o.o. Vse pravice pridržane
jz
jz
26.09.2014 15:53:17
Deli članek:

Lisjak bo spet strašil kokoši

Miran Stanovnik se že pripravlja na novo avanturo, na že svoj osemnajsti reli Dakar. No, ne samo on, tudi vsi drugi motociklisti, avtomobilisti, tovornjakarji in vozniki štirikolesnikov so v zaključni fazi priprav na najtežjo vztrajnostno preizkušnjo na kolesih.

"Predprijavo sem že plačal, tako da sem pokazal, da mislim resno," je dejal Miran, ki mora spet zbrati precejšen kupček denarja, da bo lahko nastopil na slovitem Dakarju, ki ima po tem afriškem mestu le še ime, saj se reli že nekaj let vozi po Južni Ameriki.

Stanovnik seveda vse stroške oklesti na minimum, pa še vedno ga puščavska avantura stane okoli 70.000 evrov (v to je vštet tudi motor). "Tudi letos sem imel malo sreče, saj so mi v tovarni KTM popolnoma prenovili motocikel, tako da bom spet imel dokaj konkurenčen, predvsem pa varen motor. No, precej denarja je treba še zbrati, vendar sem optimist. Še vedno mi je uspelo in tudi tokrat mi bo," je še dejal Stanovnik, ki ima zdaj poleg službe v Slovenski vojski še nekaj drugih opravkov.

ZMAGOVALEC
Na Dakar se pripravlja tudi ekipa Peugeot-Total in pospešeno razvija divjega peugeota 2008 DKR. Mehanikom in razvojnim inženirjem pomagajo trije zvezdniški vozniki, med katerimi je tudi Cyril Despres, ki se šele privaja na nove občutke za volanom štirikolesnika. Pri razvoju sodeluje tudi Stephane Peterhansel, večkratni zmagovalec relija Dakar, ki se brez obotavljanja napoti do steze, ki predstavlja zares velik izziv celo vozilu, ki je po duši pravi pustolovec.

"Ko z dvokolesnega pogona preideš na štirikolesnega, se ti življenje obrne na glavo," je veselo pripomnil Stephane. Naslednje vožnje so samo še potrdile prvotno ugotovitev: "Še nikoli nisem vozil avtomobila s tako velikim hodom vzmetenja. Najprej me je izjemno presenetila sposobnost dirkalnika 2008 DKR za absorbiranje lukenj in kompresij. Navajen sem bil, da me v kabini premetava kot punčko iz cunj, zdaj pa sem spoznal zelo učinkovito in stabilno lego na cesti. Kadarkoli te je strah, da se udarcu ne boš mogel izogniti, ga vzmetenje in kolesa z velikim premerom zagotovo absorbirajo. To ti da zelo dober občutek, tako da lahko prek lukenj voziš s hitrostjo 120 ali 130 km/h namesto z 80. Seveda bom moral temu primerno prilagoditi tudi svoj slog vožnje ... Ta zver je namreč zelo temperamentna! Pri dvokolesnem pogonu pa je dirkalnik malce bolj živahen in zahteva nekoliko bolj spretno roko za volanom. V tem načinu je nekoliko težje obvladljiv. Vedno moraš biti na mejni točki zdrsavanja. Glede drugega pa lahko rečem, da ima motor dober značaj in da menjalnik gladko prestavlja ... Resda smo še daleč od optimalnih nastavitev, toda prvi občutki so dobri," je bil navdušen Francoz.

Despresa, petkratni zmagovalec relija z motorjem, začenja novo kariero dirkanja s štirikolesnim pogonom. Najprej je bil le sovoznik Peterhansla, potem pa je vzel v roke volan. Po nekaj deset kilometrih se je vrnil v testni center in na njegovem obrazu so se solze čustev prepletale s kapljicami potu. "To je bilo noro!" je zakričal. "Z vseh vidikov je veliko bolje, kot sem si kadarkoli mislil, da bo."

Gilles Picard, dvakratni zmagovalec relija Dakar kot sovoznik Luca Alphanda in bivši motorist, je kljub temu, da je naredil nekaj napak, zelo zadovoljen z začetki svojega novega voznika: "Novinec me je presenetil. Njegov slog vožnje je zelo natančen!" In tretji zvezdnik je večkrat svetovni prvak v reliju Carlos Sainz, ki je vsak dan gnal avtomobil do skrajnosti. Zaradi pestrega programa, ki so ga inženirji pripravili za vse poletje in jesen, si noben izmed treh zvezdnikov ni mogel privoščiti dolgih počitnic in preizkusne vožnje se bodo nadaljevale v pospešenem ritmu, vse do težko pričakovane poti v Južno Ameriko.